Zajęcia dla dorosłych Joga

Warsztaty przeznaczone dla poszukujących harmonii, spokoju i zdrowego ruchu, który przełoży się na lepszą sprawność fizyczną i samopoczucie. Joga pomoże się wyciszyć i zapewni relaks. Poprawi postawę zmniejszając jej wady. Joga odciąży przemęczone mięśnie i uaktywni te, które nie pracują.
   Zajęcia skierowane są zarówno dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jogą, jak i dla tych, dla których stanowi ona już element ich życia. Zajęcia prowadzone pod okiem pasjonata i profesjonalisty z zakresu Hatha Jogi – Moniki Niemczyk.
Zajęcia prowadzone są w według 5 punktów jogi:
1. Prawidłowe ćwiczenia (Asany)
Odpowiednie ćwiczenia fizyczne (asany) mają korzystny wpływ na wszystkie części ciała. Asany zwiększają giętkość stawów, mięśni, więzadeł i ścięgien, poprawiają krążenie krwi oraz mają właściwości odmładzające. Wykonywane powoli i świadomie wpływają na dobre samopoczucie i są mentalnym ćwiczeniem koncentracji i medytacji.
Ćwiczenia Jogi koncentrują się głównie na zdrowiu kręgosłupa. Kręgosłup jest trzonem układu nerwowego, komunikacyjnego systemu ciała. Jest bezpośrednim przedłużeniem mózgu, więc prosty i zdrowy kręgosłup wzmacnia zdrowie całego ciała. Utrzymując silny i elastyczny kręgosłup poprzez odpowiednie ćwiczenia pobudzamy krążenie krwi, zapewniamy dostawę składników odżywczych i tlenu do układu nerwowego i utrzymujemy idealną wagę ciała.
2. Prawidłowe oddychanie (Pranajama)Prawidłowy oddech łączy ciało z jego baterią, splotem słonecznym, olbrzymim zbiornikiem energii. Techniki oddechowe Pranajamy wprawiają tą energię w ruch, rewitalizując ciało i umysł. Świadomie regulując oddech jesteśmy w stanie zgromadzić więcej prany (energii życiowej) w organizmie i korzystać z naszych zasobów energetycznych w życiu codziennym.
Większość ludzi używa tylko małej części pojemności swoich płuc podczas oddychania. Garbiąc się, oddychają płytko aktywując jedynia górną partię klatki piersiowej, co doprowadza do braku tlenu i napięcia w barkach i karku. Głębokie i świadome oddychanie brzuszne jest efektywną sposobem przezwyciężenia stresu i depresji. Osoba dysponująca duża ilością prany promieniuje siłą i witalnością.

3. Właściwa relaksacja (Savasana)

Właściwy relaks to doskonały system chłodzący. To najbardziej naturalny sposób na doenergetyzowanie ciała. Relaks jest bardzo ważny, jako że ciało i umysł nie mogą funkcjonować w warunkach nieustannego stresu. Aby umiejętnie kontrolować i harmonizować funkcjonowanie ciała i umysłu, należy efektywnie wykorzystywać ich energie. Stanowi to główną motywację stojącą za chęcią nauczenia się relaksacji. Praktyka jogi uzupełnia magazyny energetyczne ciała. To dla tego nigdy nie czujemy się wyczerpani po lekcji jogi. Wręcz przeciwnie, czujemy naładowanie pozytywną energią. Każda lekcja kończy się „głębokim relaksem”.

4. Prawidłowa dieta (wegetariańska)

Praktykujący Jogę wybierają pokarmy, które mają najbardziej korzystny wpływ na ciało i umysł równocześnie zapewniając najmniejsze negatywne konsekwencje dla przyrody i innych stworzeń. Jako wegetarianie jogini czerpią pożywienie z samego początku łańcucha pokarmowego: roślin, czerpiących swoje substancje pokarmowe ze słońca, źródła wszelkiego życia na naszej planecie. Jogiczna dieta jest dietą lakto-wegetariańską i składa się głównie ze zbóż, roślin strączkowych, owoców i warzyw, orzechów, nasion i produktów mlecznych. Wegetariańska dieta jest pełnowartościowa, łatwostrawna i zaopatrza ciało w maksimum substancji odżywczych i energii. Dosłownie jesteśmy tym, co jemy. Większość ludzi jest nieświadoma faktu, że nasze pożywnienie staje się również podstawą naszego umysłu, mając przez to wpływ na nasze myśli w bardzo subtelny sposób. Jogiczna dieta składa się czystych produktów żywieniowych i pomaga nam utrzymać nasze ciało i umysł pełne zdrowia i energii.

5. Pozytywne myślenie i medytacja (Vedanta i Dhyana)

Pozytywne myślenie i medytacja są kluczami do spokoju umysłu. Medytacja jest metodą uspokajania i skupiania umysłu. Regularnie medytując ćwiczymy nie tylko mentalne opanowanie, ale stwarzamy również fizyczne i duchowe dobre samopoczucie. Zanim będziemy móc medytować, należy najpierw nauczyć się skupiać umysł za pomocą technik koncentracji i pozytywnego myślenia. Bardzo trudno jest bowiem uspokoić umysł napełniony negatywnymi myślami i emocjami. 
          Na poziomie fizycznym zajęcia z jogi wzmacniają i rozciąga mięśnie. Poprawiają przemianę materii, rozgrzewają i pomagają w usuwaniu toksyn z organizmu. Na poziomie psychicznym dają wewnętrzną równowagę, lekkość i energię.

 Proponowane terminy zajęć umieszczone są w części Harmonogram. Program zajęć został tak przygotowany, aby można było uczestniczyć w dowolnych zajęciach bez specjalnego przygotowania.
Ostateczne  terminy  spotkań  oraz  dodatkowe  informacje  zostaną  podane w trakcie zapisów na zajęcia.
Zajęcia trwają 90 minut i odbywają się raz w tygodniu w grupach 8 - 10 osobowych. Możliwe są zajęcia indywidualne.


Harmonogram zajęć